Oplever du at færre klikker på links i dine SMS?
Når det kommer til links I SMS’er, så er det altid vigtigt at tænke på hvordan modtagergruppen oplever dit link. Det er vigtigt at modtageren har tillid til linket og tør klikke på det.
Vi anbefaler ikke at du benytter dig af en gratis shorturl tjeneste a la bitly, fordi modtageren ikke kan se hvor linket fører hen.
Der findes shorturl tjenester hvor du selv kan bestemme webadressen, men som udgangspunkt anbefaler vi at du bruger din egen webadresse.
SMS’en bliver typisk lidt længere, ved at bruge din egen URL, fordi webadressen indeholder flere tegn. Men det er helt sikkert pengene værd!
Hvis du modtager en SMS fra PostNord, hvilket link ville du så helst trykke på af følgende to eksempler?
(branded link, som viser firmaets egen hjemmeside)
(tilfældig bit.ly link som ikke viser hvor link fører hen)
Hvis du er i tvivl, så er det klart link 1, der vil få flest klik. En undersøgelse fra rebrandly.com viser at links indeholdende firmaets egen hjemmeside opnår 39% flere klik end et vilkårligt link fra en short-url tjeneste.